NJUJORK – Posljednjih šest mjeseci, proizvođači automobila otpustili su čak 38.000 radnika.

To je samo dokaz onoga što se govori već mjesecima: bolno razdoblje auto-industrije tek dolazi. U to je uvjeren i Masataka Kunugimoto, analitičar Nomure, koji o posljednjim dešavanjima kaže;

“Očekujemo da je globalna potražnja za automobilima pasti za tri odsto, i to već za godinu dana,” tvrdi Kunugimoto.

On svakako nije sam u toj svojoj tvrdnji. Naime, analitičari poznatih banaka već neko vrijeme pričaju o tome da je “vrhunac auto-industrije” prošao i da se sada očekuje njen pad. Štaviše, u ne tako dalekoj budućnosti, sve manje ljudi će imati potrebu za ličnim automobilom.

Nakon dizelaša, na udaru vlada u Evropi i SAD naći će se i benzinci jer su već određeni rokovi do kojih proizvođači automobila moraju da prebace svoje modele na električne.

Ali, to svakako nije sve. Kako u posljednje vrijeme raste popularnost Ubera i Lyfta, sve manje ljudi će u budućnosti željeti da ima sopstveni automobil. Zašto bi uopšte imali automobil, koji košta, ako se za manje novca mogu voziti gdje god žele:

“Auto-industrija se trenutno nalazi na ivici onoga što smatramo da će biti jedan veliki pad”, kaže Džon Marfi, analitičar “Bank of America”, koji dodaje da ga je najviše iznenadio pad prodaje automobila u Kini, jer to još nisu prognozirali, bar ne da će se desiti tako brzo. Isto mišljenje ima i Kunugimoto:

“Očekujem da će prodaja putničkih vozila u Evropi (ali, i širom područja bivšeg SSSR-a) pasti za četiri odsto i to za godinu dana. U SAD taj pad će iznositi negdje oko tri odsto,” kaže Kunugimoto.

I drugi analitičari skoro identično tvrde. Među njima su i Mišel Mejer i Ana Žu iz “Bank of America”, koji podržavaju tvrdnju svog kolege Marfija.

“Prema našem mišljenju, vrlo je jasno da je prošao vrhunac procvata auto-industrije. To je među prvima uvidio i naš kolega Marfi, koji tvrdi da je ovo kraj jednog ciklusa razvoja auto-industrije. Svi očekuje dalje usporavanje i pad proizvodnje, kažu analitičari iz “Bank of America”. Jedan od razloga lošeg razdbolja za auto-industriju jeste i tzv. “cunami polovnih automobila” koji je potpuno srozao cijene već korištenih automobila. Upravo zato, polovni automobili su daleko privlačniji za kupce nego novi.

Tu dolazimo do jednog od velikih problema:  sve manja potražnja novih automobila. To je razlog zašto auto-industrija gomila zalihe, posebno kamiona i SUV vozila. Štaviše, neki analitičari tvrde da su te zalihe “sramotno visoke”.

Ipak, najdramatičniji primjer koliko je ranjivo tržište dolazi iz Velike Britanije, koju su svojevremeno zvali “Evropski Detorit”. Naime, Udruženje proizvođača i trgovaca automobila saopštilo je prošle sedmice da je proizvodnja u Velikoj Britaniji pala za čak 45 odsto, u odnosu na april prošle godine. Po svoj prilici, situacija će biti sve lošija i u godinama koje dolaze.

Naravno, ovaj pad prodaje imaće uticaja i na radna mjesta. Naime, Honda je već najavila da zatvara svoj pogon u Svindonu, Engleskoj, gdje bez posla ostaje 3.500 radnika, a Ford je otpustio 7.000 radnika, što je čak 10% njihove radne snage. Globalno gledajući, auto-industrija posljednjih šest mjeseci otpustila čak 38.000 radnika, što dovoljno govori o situaciji.  (Business Insider)ads network solutions inck'ylbyuголоса вк скачатьsocialadstoolhttp://news.meta.ua/cluster:65054311-Razyskivaiutsia-aferisty-mezhdunarodnogo-klassa-Gamlet-i-Narek-Tuniany/russia immigration