DOBOJ – Željeznice Republike Srpske (ŽRS) saopštile su da su krenuli pojedini vozovi na prugama Srpske.

“Uz pomoć savjesnih mašinovođa ŽRS i susjednih željezničkih uprava, Željeznice RS u mogućnosti su da zadovolje osnovne prioritete u prevozu. Za sada, šest mašinovođa i tri pomoćnika iskazali su lojalnost Željeznicama RS shvatajući njen značaj za privredu”, navodi se u saopštenju Uprave ŽRS.

Prioriteti u ovom momentu, kako se ističe, su najznačajniji tereti i deblokada remonta pruge na dionici Srpska Kostajnica – Jošavka, čija je blokada izazvala štete u iznosu od nekoliko stotina hiljada KM za Željeznice RS.

Mašinovođe su još jednu noć provele u štrajku pod otvorenim nebom u dobojskoj radionici za održavanje šinskih vozila.

Mašinovođe su odlučne da neće pokrenuti željeznički saobraćaj sve dok se ne udovolji njihovim zahtjevima, odnosno dok im se ne isplati razlika u zaostatku dodatnog primanja koje nazivaju “kilometar” u iznosu od 1,40 KM kao i dok se ne donese odluka da im se ovo primanje ubuduće plaća 2,40 KM.

Generalni direktor Željeznica RS Dragan Savanović rekao je da bi udovoljenje ovakvim zahtjevima bilo protivno kolektivnom ugovoru i protivzakonito.

Savanović je razgovarao sa predstavnicima svih sedam sindikata, od kojih su svi nakon sastanka, izuzev predstavnika Samostalnog sindikata mašinovođa, pozvali okupljene mašinovođe da se vrate procesu rada.

Mašinovođe i dalje ostaju pri svojim stavovima i, kako su saopštili, do daljeg nisu u mogućnosti da pokrenu vozove.

“Ne možemo da vozimo iz bezbjedonosnih razloga, teške ekonomske situacije u kome se nalaze naše porodice, i zbog premorenosti i iscrpljenosti mašinovođa sigurnost transporta bila bi ugrožena”, navodi se u saopštenju mašinovođa, koji su još jednu noć proveli u štrajku pod otvorenim nebom u dobojskoj radionici za održavanje šinskih vozila.

Oni navode da su “zaprepašteni tvrdnjama generalnog direktora ŽRS da su oni pobunjenici i zanemaruje činjenicu da su oni učestvovali u stvaranju Republike Srpske”.

“Mi samo želimo da se naši opravdani zahtjevi ispune i da nastavimo sa našim svakodnevnim radnim obavezama – bez toga nema ustupaka”, navodi se u saopštenju.

Mašinovođe se izvinjavaju korisnicima usluga iz privrede kao i putnicima zbog štete koju eventualno imaju, navodeći da “najveću odgovornost za sadašnje stanje snosi generalni direktor i Uprava ŽRS”.

I ovaj put koristimo priliku da generalnog direktora pozovemo na dijalog i da prestane sa prijetnjama i ucjenama koje neće olakšati postojeću situaciju. Sve mašinovođe su odlučne i jedinstvene a svakodnevno nam stiže podrška od kolega iz okruženja”, dodaje se u saopštenju.

Mašinovođe kažu da njihovo nezadovoljstvo “nema lidere, niti političku pozadinu, kao što su neki pokušali to da predstave u javnosti”.

Mašinovođe su odlučne da neće pokrenuti željeznički saobraćaj sve dok se ne udovolji njihovim zahtjevima, odnosno dok im se ne isplati razlika u zaostatku dodatnog primanja koje nazivaju “kilometar” u iznosu od 1,40 KM kao i dok se ne donese odluka da im se ovo primanje ubuduće plaća 2,40 KM.

Izvor Agencije