BANJALUKA – Predsjednik Vlade RS Milorad Dodik poručio je danas da Mahovljanska petlja, prvi objekat na autoputu Banjaluka – Doboj i ključni za autoput Banjaluka – Gradiška, predstavlja jednu od najznačajnijih komunikacija koja će RS otvoriti prema Evropi i svijetu.

Dodik, koji je u Banjaluci prisustvovao potpisivanju ugovora o izgradnji Mahovljanske petlje između investitora i izvođača radova iz RS i Češke, rekao je novinarima da danas popodne putuje u Austriju gdje će razgovarati sa predstavnicima kompanije “Strabag” o pripremnim radovima i početku izvedbenih radova na autoputu Banjaluka- Doboj.

On je naglasio da su kompaniju “Strabag” podržali i najznačajniji politički i drugi faktori Austrije sa kojima će, takođe, danas razgovarati kako bi pripremni radovi mogli ad počnu već 1. juna, a izvedbeni i izgradnja 1. jula i da bi ovaj posao bio okončan tokom ljeta ili rane jeseni.

“Čekaju nas obimni radovi pošto je riječ o najznačajnijim radovima koji se trenutno izvode u regiji. To je naš pokušaj odgovora na svjetsku ekonomsku krizu, jer samo tako obimni javni radiovi mogu da angažuju značajan dio privrede RS”, rekao Dodik.

Osim predsjednika Vlade RS i ministra saobraćaja i veza RS Nedeljka Čubrilovića, potpisivanju ugovora o izgradnji Mahovljanske petlje prisustvovali su i ambasador Češke u BiH Tomaš Sunjog i šef Kancelarije Evropske komisije u Banjaluci Đulio Zani sa saradnicima.

Ugovor su u ime investitora potpisali predstavnici preduzeća “Autoputevi Republike Srpske”, a u ime izvođača radova predstavnici konzorcijuma “OHL ŽS” iz češkog grada Brna i firme “Niskogradnja” iz Laktaša.

Mahovljanska petlja povezana je sa aerodromom u Mahovljanima.

Direktor Javnog preduzeća “Autoputevi RS” Dušan Topić rekao je da je izgradnja Mahovljanske petlje u tehničkom smislu veoma zahtjevan projekat, pošto je riječ o “spoju” dva autoputa, Banjaluka – Gradiška i Banjaluka – Doboj.

“Ovaj projekat je zahtjevan u toliko što su u njemu dominantni objekti i to sama Mahovljanska petlja i još sedam drugih objekata kao što su mostovi i nadvožnjaci različite dužine, a najduži od njih je 580 metara duga obilazna rampa koja prelazi preko autoputa i spaja autoput sa postojećim magistralnim putem, a u budućnosti sa autoputem Banjaluka – Doboj”, precizirao je Topić.

Topić je rekao da će ovi građevinski poduhvati biti veliki izazov izvođačima radova da kvalitetno završe posao koji su prihvatili.

Direktor “Autoputeva RS” naglasio je da je ovo prvi projekat koji ova firma započinje od samog početka, jer je to preduzeće do sada radilo samo na “preuzetim” i već započetim projektima.

“Nadamo se da ćemo naš prvi projekat koji preuzimamo od samog početka privesti uspješno kraju za dvije godine, koliko je ugovorom predviđeno da traju radovi”, naveo je Topić.

U ime izvođača radova, firme “Niskogradnja” iz Laktaša i češkog konzorcijuma “OHL ŽS”, novinarima se nakon potpisivanja ugovora obratio prvi potpredsjednik firme iz Brna František Ledabil koji je izrazio zadovoljstvo što su dobili mogućnost da rade na izgradnji ovog značajnog objekta putne infrastrukture u RS.

On je izrazio zadovoljstvo što su u RS provedene temeljne pripreme za realizaciju ovog projekta, naglašavajući da je to osnovni preduslov da sa kolegama iz “Niskogradnje” iz Laktaša, češka firma uspješno i na vrijeme završi povjereni posao.

Kao znak sjećanja na danas potpisani prvi ugovor o izgradnji u RS i uz nadu za ostvarenje dugoročne buduće saradnje, predstavnik češkog konzorcijuma poklonio je Dodiku ručno izrađenu maketu starinskog parnog valjka koji se u Češkoj koristio u prošlosti.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović izrazio je nadu da će i investitori i izvođači ispoštovati rokove i sve standarde postavljene u tenderu koji su prihvatili i “Mahovljansku petlju” izgraditi u predviđenom roku od 24 mjeseca.

On je nakon potpisivanja ugovora o izgradnji, rekao da je “Mahovljanska petlja” jedan od najvažnijih objekata na traci autoputeva Banjaluka – Gradiška i Banjaluka – Doboj, odnosno “kopča” ta dva autoputa.

“Mi se nadamo i očekujemo da započne i izgradnja dionice autoputa Banjaluka – Doboj za šta je već obezbijeđen najveći dio dokumentacije, a riješeno i oko 90 odsto imovinskih odnosa, te predstoji potpisivanje ugovora o početku radova”, rekao je Čubrilović.

On je istakao da je Ugovor o izvođenju radova na izgradnji Mahovljanske petlje, prvi koji je potpisalo Javno preduzeće “Autoputevi RS” kao investitor, podsjećajući da je za ovaj čin bilo potrebno da se do maja prošle godine obezbijedi sva potrebna dokumentacija, kako bi se ušlo u dalju proceduru, koja je danas završena svečanošću potpisivanja.

“Želim zahvaliti i Evropskoj komisiji u BiH koja je dala pet miliona evra donatorskih sredstava za ovaj projekat. To je velika pomoć i Vladi RS, a takođe i izgradnji infrastrukture RS”, rekao je Čubrilović, navodeći da je vrijednost ovog objekta 11,5 miliona evra.

Izvor Agencije