MINHEN – Kupovina odnosno registracija novih automobila u Evropi u najvećem je padu još od kraja 90-tih godina prošlog vijeka.
U Velikoj Britaniji je zabilježen pad od 44% u martu ove godine. tj. prodaja u odnosu na mart 2019. je manja za 203.000 primjeraka.
Slična situacija je i u ostalim evropskim zemljama a najizraženija je u Italiji gdje je prodaja pala za 85%.
U Francuskoj je zabilježen pad od 72% a u Španiji 69%.
Registracija novih automobila u Nemačkoj pala je u martu za 38 procenata, na 215.119, pod uticajem krize sa pandemijom koronavirusa, saopšila je njemačka agencija za registraciju vozila KBA.
“Tesla” i Lekus bili su među brendovima čija se prodaja relativno dobro kretala. Prodaja Lekusa opala je za 2,8 odsto, a “Teslina” za 4,4 procenata, prenio je nemački portal Automotiv Njuz Jurop.
Njemački tržišni lider Folksvagen zabilježio je pad prodaje od 35 procenata, drugi najomiljeniji brend Mercedes je prodao u martu 28 posto manje vozila, a BMW 21 odsto manje.
Audi je registrovao pad od 37 procenata, dok se Fordova prodaja stropoštala za 50 procenata.
Ovo je najsnažniji mesečni pad ikad zabilježen, saopšteno je iz udruženja uvoznika VDIK.
Registracije su masovno pale u drugoj polovini marta kada su auto-dileri zatvorili salone, naveo je predsednik VDIK-a Rajnhard Cirpel.
Prema najavi JP Morgana, drugo tromjesečje ove godine biće još teže za autoindustriju. Svi evropski autoproizvođači su zaustavili proizvodnju do kraja aprila i predviđeni gubitak se procjenjuje na oko 66 milijardi dolara, odnosno 2.6 miliona auta. (Agencije)