BANJALUKA – Rok za izgradnju druge deonice autoputa Banjaluka-Gradiška istekao je 30. januara. Radovi nisu završeni, zbog čega je izvođačima radova „privremeno” odobreno produženje roka od četiri meseca – kaže direktor „Autoputeva RS” Dušan Topić.

Topić tvrdi da će do tada investitori (Vlada RS) i izvođači radova postići dogovor oko utvrđivanja roka za završetak radova. Do tada bi trebalo da bude sklopljen i aneks ugovora.

– Aneks ugovora ćemo praviti, pre svega, zbog produženja roka. To ne znači da će biti korekcije cena za radove, ali nije isključeno i da neće biti korigovanja. Do kraja maja i to treba da bude poznato – dodaje Topić. Drugu deonicu autoputa do Gradiške rade tri građevinske firme – „Integral inženjering”, „Konstruktor” Split i italijanski „Vidoni”. Cena radova za gradnju 26,5 kilometara autoputa je 79,5 miliona evra, a izvođači radova su još 2008. tražili dodatnih 10 do 15 odsto novca „zbog poskupljenja nafte posle potpisivanja osnovnog ugovora“. Ugovor o izvođenju radova potpisan je u decembru 2007. godine, a radovi su počeli 28. marta 2008. godine. Zbog prolongiranja roka, druga deonica autoputa neće biti završena ni za dve godine.

Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović ranije je rekao da autoput treba da bude završen do avgusta. Međutim, još se ne zna kada će početi gradnja mosta na Savi, koji treba da poveže RS i BiH sa Hrvatskom ovim autoputem.

– Trenutno se pravi idejno rešenje za most. Postoje tri mogućnosti, odnosno tipa mosta koji će biti izgrađen – kaže Dušan Topić.

Ako ovi radovi budu realizovani kako je planirano, Topić optimistično najavljuje da bi gradnja mogla početi krajem godine. Predviđeno je da Hrvatska odabere izvođača radova, dok RS treba da učestvuje sa 50 odsto u finansiranju izgradnje. Srpska treba da ima svog predstavnika u odabiru izvođača i u nadzornom telu. Da bi se sve ovo sprovelo, potrebno je prethodno da BiH i Hrvatska potpišu međudržavni sporazum.

Izbor izvođača radova za petlju

Dušan Topić, direktor „Autoputeva RS” najavljuje da bi za nekoliko dana trebalo da bude izabran najpovoljniji izvođač radova za gradnju Mahovljanske petlje koja će povezivati autoputeve Banjaluka-Gradiška i Banjaluka-Doboj. Na međunarodnom tenderu za izvođenje radova prijavili su se „Integral inženjering” zajedno sa splitskim „Konstruktorom”, „Niskogradnja” Laktaši sa češkom firmom „OHL”, „Alpina” sa „Osijek koteksom”, SCT iz Slovenije, „Štrabag” i „Hidroelektraniskogradnja” iz Zagreba. Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila je kredit od 21 milion evra, a Evropska komisija odobrila je pet miliona evra kao grant za petlju. Predviđeno je da radovi traju dve godine.

Izvor EuroBlic