PEKING – Prodaja “Tesle” naglo je pala u Kini, pokazuje izvještaj tržišnih analitičara, koje sugeriše da američki proizvođač gubi poziciju na najvećem svjetskom tržištu i za konvencionalna i za električna vozila.

Kinesko udruženje proizvođača putničkih automobila (CPCA) saopštilo je da je “Teslina” prodaja u Kini u julu pala na 8.621 vozilo, što je gotovo 70 posto manje u odnosu na juni. No izvoz automobila proizvedenih u “Teslinoj” tvornici u Šangaju u julu je skočio na 24.347, u poređenju s 5.017 u junu. To znači da je ukupna prodaja kineskih “Tesla” ukupno pala manje od jedan posto, piše CNN.

Kritičari kažu da je nagli pad prodaje kineskim potrošačima još jedan znak rastućih problema s kojima se kompanija suočava u Kini. “Tesla” se bori sa sve većom konkurencijom kineskih proizvođača električnih vozila, kao i lošim publicitetom, što uključuje i opoziv gotovo svih automobila proizvedenih u Šangaju. Kompanija se takođe suočila s protestima vlasnika Tesle na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju zbog loše kvalitete vozila i raznih sigurnosnih problema koje su istaknuli kineski regulatori.

Žestoka konkurencija
“Teslina” su vozila činila samo 3.9 posto ukupne julske prodaje električnih vozila u Kini, u odnosu na 12.6 posto u junu, rekao je analitičar Gordon Johnson, koji je bio jedan od najoštrijih kritičara američke kompanije. Rekao je kako pad prodaje pokazuje da se Tesla suočava sa žešćom konkurencijom lokalnih proizvođača električnih vozila.

“Sada se čini jasnim da je Tesla pretjerao s kineskim kapacitetima u odnosu na domaću potražnju, što će rezultirati daljim smanjenjem cijena i pritiskom na zaradu. S obzirom na to da bi Kina trebala biti Teslino rastuće tržište, te bi brojke trebale zabrinuti investitore”, rekao je Johnson za CNN.

Ulagači u “Teslu” nisu bili iznenađeni
No, čini se da ulagači u “Teslu” nisu bili iznenađeni padom prodaje jer su u utorak dionice pale za manje od jedan posto. To je u oštroj suprotnosti sa snažnijim padom cijene dionica nakon sličnih nepovoljnih izvještaja CPCA -e u aprilu i maju.

Prošlog mjeseca ulagači su shvatili da lošije brojke u Kini nisu spriječile Teslu u ostvarivanju neočekivano dobre globalne prodaje za cijelo tromjesečje, rekao je Dan Ives, analitičar u Wedbush Securitiesu.

“Mislim da ulagači postaju sve manje osjetljivi na mjesečne kineske brojke. U konačnici, to nije bio najbolji pokazatelj “Teslinog” uspjeha, kao što smo vidjeli u drugom tromjesečju”, objasnio je Ives, dodavši da bi se kompanija ipak mogla naći u problemima u budućnosti ako se prodaja u Kini ne poboljša.

Brojke nisu potvrđene od strane kompanije
“Do sljedeće godine Tesla bi u Kini mogao prodavati 40 posto svih svojih automobila. Zato trenutna prodaja od 8.000 vozila mjesečno ne daje investitorima previše razloga za optimizam”, dodao je Ives.

Za razliku od drugih proizvođača automobila, “Tesla” ne raščlanjuje svoju prodaju prema tržištima i izvještava o prodaji samo tromjesečno, a ne i mjesečno. Dakle, brojke iz CPCA nisu potvrđene od strane kompanije, ističe CNN. (Index.hr)