TikTok je društvena mreža koja funkcioniše na principu kratkih video-isječaka. Zbog drugačijeg algoritma i mogućnosti ogromnog dosega korisnika, kojih trenutno na ovoj platformi ima više od 800 miliona, sve više brendova se oglašava upravo na TikToku.

Mnoge društvene mreže daju mogućnosti plaćenih sadržaja i oglašavanja na njihovim platformama te tako od sponzorisanih objava na Facebooku ili preko Instagram storija dolazimo do najmlađe društvene mreže TikTok.

Ono što je započelo kao platforma za prikazivanje kratkih, često smiješnih video-zapisa, postalo je najnoviji oblik društvene mreže. Pojava TikToka predstavlja priliku za male brendove, od kojih mnogi vide iznenađujuće rezultate zbog prisustva na platformi.

Za razliku od Instagrama i Facebooka, čiji algoritmi funkcionišu na principu “koliko para, toliko muzike”, tj. u zavisnosti od toga koliko novca date za oglašavanje, toliki doseg ćete i dobiti, TikTok radi drugačije.

Iako još nije 100% jasno kako algoritam TikToka funkcioniše, kao zaključak na osnovu dosadašnjih iskustava čini se da je ovdje lakše postati viralan nego na drugim platformama društvenih medija.

To može biti povezano s načinom na koji oglašavanje funkcioniše – korisnicima se oglasi prikazuju na potpuno isti način kao i ostali sadržaji, a može biti povezano i s dužinom samih video-snimaka. Na TikToku vam se obično prikazuju video-zapisi zasnovani na drugim koji su vam se svidjeli ili vrlo popularni video-zapisi.

Takođe, što je veći broj komentara i reakcija na video, to se povećava njegova popularnost te širi opseg profila kojima će biti prikazan.

Magazin “Forbes” navodi da se broj preduzeća koja koriste video kao marketinški alat povećao sa 61% u 2016. na 85% u 2020. godini, a 66% korisnika koji su se oglašavali na TikToku se izjasnilo kao uspješno.

Osim što pruža mogućnost interakcije s potrošačima, TikTok je forum na kojem mala i srednja preduzeća mogu uspostaviti odnose i sarađivati ​​s istomišljenicima, koristeći hashtagove poput #smallbusinesscheck (2,8 milijardi pregleda) i #smallbusinessowner (875 miliona pregleda), dijeleći priče uspjeha i međusobne podrške. Zbog toga ne iznenađuje da sve veći broj preduzeća bira upravo ovu društvenu mrežu za oglašavanje svojih proizvoda i usluga.

MarTechSeries magazin ističe da je paradoksalno da je broj ulaganja malih preduzeća u oglašavanje u 2020. (u uslovima pandemije) povećan za 38% te se predviđa rast i u 2021. godini.

Zahvaljujući TikTok algoritmu, mala preduzeća imaju priliku da se njihov glas čuje, ali izazov je izdvojiti se iz mase i to uz ograničene budžete, istovremeno se takmičući s velikim brendovima.