MINHEN – Sve veći broj kompanija u Njemačkoj razmatra povećanje cijena svojih proizvoda, pokazuju rezultati majske ankete o poslovanju instituta IFO iz Minhena.

Poskupljenja su naročito aktuelna u trgovini na veliko, gde je predmetni pokazatelj skočio sa 54 poena u aprilu na 65 poena u maju.

„Mnoge kompanije prenose rast troškova na strani nabavke na krajni proizvod. Poskupljenja su dijelom i rezultat nastojanja da se nadomjeste ranija sniženja cijena tokom krize sa korona virusom“, kaže Klaus Vohlrabe, šef ankete u IFO-u, navodi se u saopštenju instituta dostavljenom Tanjugu.

U prerađivačkoj industriji, indeks povećanja cijena se popeo 32 na 37 poena, a u građevinarstvu je uzletio sa 12 na 32 boda.

Ovaj pokazatelj se takođe približava maksimumu u sektoru maloprodaje i usluga. U trgovini na malo je porastao sa 24 na 36 poena, dok je kod pružalaca usluga povećan sa 14 na 20 poena.

Gotovo u svakoj industrijskoj grani predviđaju neki vid poskupljenja.

“Oštar porast cijena mnogih sirovina u krajnjoj instanci će se preliti poput talasa na čitavu ekonomiju”, dodaje Vohlrabe.

(Tanjug)