LONDON – Britanski Tomas Kuk počeo je u srijedu da posluje kao internet turistička kompanija koju podržavaju kineski vlasnici, poslije prošlogodišnjeg kolapsa prouzrokovanog nagomilanim dugovima i okretanjem kupaca internetu.

Kineska grupa Fosun Tourism kupila je u novembru prošle godine brend i internet imovinu Tomasa Kuka, a sada je objavila da oživljava njegovo kompanije radi prodaje odmora putem interneta.

Tomas Kuk osnovan je 1841. godine i bio je najstarija turisticka agencija u svijetu sve do bankrota u septembru prošle godine, oko šest mjeseci prije nego što je pandemija Kovida 19 opustošila turističku industriju.

Novi Tomas Kuk prodavaće destinacije na britanskoj listi sigurnih putničkih koridora, uključujući Italiju, Grčku i Tursku, objavila je kompanija.

Pokretanje poslovanja u vreme pandemije predstavlja kratkoročni izazov, ali Fosun gleda na duži rok, ističe izvršni direktor Tomasa Kuka za Veliku Britaniju Alan Frenč.

“Naše novo poslovanje kombinovaće fantastičnu uslugu za korisnike sa sjedištem u Velikoj Britaniji i ažurirani model poslovanja s Atolovim osiguranjem i potporom organizacije vrijedne više milijardi dolara”, objavili su iz kineske grupe.

Atol je britanski program osiguranja putnika u slucaju propasti agencije koja organizira putovanja, podsjeća Reuters.

U Fosunu su naglasili da će ponovno pokretanje Tomasa Kuka u Britaniji poduprijeti rast tog brenda u Kini.