BANJALUKA – Letovi između Banjaluke i Ljubljane ukinuti su 30. oktobra zbog nerentabilnosti ove linije koju je održavala slovenačka kompanija “Adria Airways”, potvrđeno je u Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske.

Međutim, putnike niko zvanično nije obavestio o tome. Na sajtu Aerodroma Banjaluka i dalje u rasporedu letenja imaju informacije da je četiri puta sedmično moguće leteti direktno do Ljubljanje.

Na sajtu “Sky Srpske”, domaće avio-kompanije koja je ugovorila ovu liniju i pomoću koje se iz budžeta RS subvencioniše linija Banjaluka – Ljubljana, poslednja informacija je da je četvrtkom uspostavljen i peti let na ovoj relaciji. Ali, na sajtu “Adria Airwaysa” je nemoguće rezervisati avio-kartu za let od glavnog grada Slovenije do najvećeg grada Srpske.

 

Pomoćnik ministra saobraćaja RS Marinko Biljanović rekao je da, nakon što je 30. oktobra završen letnji red letenja, sa Slovencima nije ugovoren zimski.

– Ima više faktora koji su uticali da linija bude ukinuta, a nerentabilnost linije je bila presudna – istakao je Biljanović.

On je naveo i da je utvrđeno da predviđen novac za “Sky Srpsku” iz budžeta RS ne može da pokrije sve predviđene troškove. Planirano je, kaže, osposobljavanje starog aviona Vlade RS i iznajmljivanje jednog aviona. “Sky Srpska” koja je osnovana 2007. godine, nema nijedan avion.

– Ako bismo uspeli da iznajmimo jedan avion neke od kompanija, planirano je da “Sky Srpska” uvede liniju za Beč, ali to još ništa nije sigurno – dodao je Biljanović.

Direktor “Sky Srpske” Zoran Injac nije hteo ništa da kaže. Iako linija do Ljubljanje više ne postoji sa banjalučkog aerodroma, on je za jednu banjalučku televiziju rekao da neće da komentariše ništa dok ne dobije zvaničnu informaciju iz Vlade RS o ukidanju linije.

Resorni ministar Nedeljko Čubrilović potvrdio je da nema dovoljno novca za subvencionisanje linije Banjaluka-Ljubljana.

On tvrdi da je linija funkcionisala godinu i tri meseca kako bi se pokazala njena rentabilnost. Međutim, po letu u avionu od 48 sedišta bilo je u proseku svega pet putnika u jednom pravcu.

Za 11 i po meseci, odnosno od polovine jula prošle do kraja juna ove godine, na relaciji Banjaluka – Ljubljana prevezeno je 2.379 putnika, a za šest meseci ove godine 1.156.

Po informacijama Ministarstva saobraćaja i veza RS, iz budžeta RS svakog meseca plaćano je 120.000 maraka za subvencionisanje linije, što je više od 1,4 miliona KM godišnje.

“Sky Srpska” u finansijskom izveštaju za 2010. godinu je iskazala “neutralan” finansijski rezultat: prihodi i rashodi iznosili su tačno 1.286.054 KM. Kao prihode “Sky Srpska” evidentira i tranše i budžeta, a prošle godine dobili su 1.120.000 KM.

Poreski obveznici RS ove godine izdvojiće za “Sky Srpsku” 730.000 KM kroz subvencije i grant iz budžeta RS.

Direktor “Sky Srpske” Zoran Injac potpisao je u junu prošle godine memorandum o razumevanju o dugoročnoj poslovno-tehničkoj saradnji sa predstavnicima “Adria Airwaysa”. Tada je Injac rekao da se uprava avio-kompanije RS rukovodila time što je „Adria Airways” najveća avio-kompanija u okruženju, da je punopravna članica “Star Alliancea” i da je sedište kompanije u Sloveniji koja je u EU.

– Naročito smo se rukovodili time što ova kompanija sa svog matičnog aerodroma u Ljubljani ima uspostavljenje i funkcionalne konekcije prema konačnim destinacijama putnika za koje su zainteresovani građani iz RS – rekao je tada Injac.

Za Kopenhagen od decembra

Sa banjalučkog aerodroma trenutno je moguće putovati jedino za Cirih. Sarajevska avio-kompanija “BH erlajnz” ovu liniju održava tri puta sedmično, sredom, petkom i nedeljom. Od decembra ova kompanija sa aeorodroma iz Banjaluke uvodi i direktnu liniju za Kopenhagen. Na početku je predviđena jedna linija sedmično četvrtkom, a kasnije dve. Karta za Kopenhagen iz Banjaluke već se može rezervisati, a najjeftinija povratna košta 472 marke.

Izvor EuroBlic