DOBOJ – Uprava Željeznica RS (ŽRS) smatra da izjave opštinskog rukovodstva u Doboju i dva sindikata ovog preduzeća podrivaju ionako tešku situaciju u ovom preduzeću.

U saopštenju Uprave ŽRS navodi se da rukovodstvo opštine Doboj jučerašnjim izjavama indirektno poziva stanovništvo na bunt protiv Željeznica, koje zapošljavaju najveći broj radnika upravo u toj opštini, a “gdje je smještena i većina administracije, koja je glomazna”.

Iz Uprave ŽRS navode da vođe sindikata, naročito Samostalnog sindikata mašinovođa i Sindikat radnika infrastrukture iz Doboja, treba da pravilno informišu radnike i interpretiraju informacije umjesto što ih plaše dezinformacijama.

Opštinu Doboj Uprava ŽRS poziva da učestvuje u prevazilaženju problema i subvencioniše višak radnika, odnosno dio njih koji su sa područja te lokalne zajednice.

“Tehnološki višak utvrđen je na osnovu radnih mjesta, a nikako na osnovu imena, što znači da se još ne znaju imena ljudi”, navode u Upravi i dodaju da će se prilikom proglašenja tehnološkog viška voditi računa o socijalnoj situaciji, ali i o stručnosti radnika.

U saopštenju se navodi da Uprava ima obavezu da vodi preduzeće efikasno, ekonomično i racionalno.

“Priče o preseljenju Željeznica postoje samo u Doboju i pitamo se kome i zašto je u interesu da podriva ionako tešku situaciju u ovom kolektivu?”, navodi se u saopštenju iz Uprave ŽRS.

Nadzorni odbor ŽRS je početkom septembra donio odluku o makroorganizaciji preduzeća, koja predviđa ukidanje 11 sektora i 24 direktorska mjesta, te proglašenje tehnološkim viškom 440 radnika.

U Doboju je juče održan sastanak načelnika opštine Obrena Petrovića i predstavnika Skupštine opštine sa predsjednikom Samostalnog sindikata mašinovođa Simom Cvjetkovićem i predsjednikom Sindikata infrastrukture Nikolom Stojanovićem.

Potpredsjednik SO Doboj Zoran Lazić rekao je da odbornici ove lokalne zajednice neće dozvoliti narušavanje socijalnog mira u ovoj opštini.

Predsjednik Samostalnog sindikata mašinovođa Simo Cvjetković ocijenio je da će Doboj trpiti mnogo više od same sistematizacije, jer pored zaposlenih koji su označeni kao tehnološki višak, može doći do otpuštanja dodatnog broja radnika zbog premiještanja radionice za održavanje šinskih vozila iz Doboja u Prijedor.

Izvor Agencije