DOBOJ – Uprava “Željeznica Republike Srpske” (ŽRS) saopštila je da je danas povukla suspenzije mašinovođa, čime je u cjelosti ispoštovan zahtjev predsjednika RS Milorada Dodika.

"Uprava ŽRS-a donijela je takvu odluku jer je predsjednik RS u ovom slučaju bio nedvosmislen i jasno rekao kako treba postupati i šta treba raditi. Od mašinovođa je zatraženo da se bezuslovno vrate na posao, a od Uprave ŽRS da povuče sispenzije", izjavila je novinarima menadžer ŽRS za odnose s javnošću Milanka Stamenić.

        Ona je rekla da se sada moraju naći odgovorni za višemilionske štete, ne samo u ŽRS-u, već uopšte u privredi RS.

        Stamenićeva je podsjetila da se ovo događa u periodu kada ŽRS sklapa ugovore za narednu poslovnu godinu sa poslovnim komitentima, te da ovakvi događaji mogu biti, ne samo negativni, već mogu imati i dalekosežne posljedice.

        "Amnestiranjem ovakvih radnji srušili bi se osnovni principi poslovanja i poslovnosti, kao i principi prava i pravne države i time bi se ustupio prostor pravnom bezakonju i haosu", navela je Stamenićeva.

        Juče su u Doboju održani razgovori Uprave ŽRS-a i predstavnika svih šest sindikata u ovom preduzeću na kojem su sindikalci iznijeli stavove o aktuelnom i novom kolektivnom ugovoru, a stav Sindikata mašinovođa je bio da se povuče odluka o stavljanju van snage starog Kolektivnog ugovora, koji bi trebalo da bude polazna osnova za početak razgovora, koji bi trebalo da se održe sutra u Direkciji ŽRS u Doboju.

Mašinovođe su saopštile da Uprava Željeznica RS "kapriciozno odbija da obustavi sve suspenzije, disciplinske postupke i vraćanje datog otkaza, čime se i formalno i suštinski onemogućava vraćanje na posao".

        "Uprkos nedvosmislene spremnosti da pokrenemo vozove, a uvažavajući stavove predsjednika RS Milorada Dodika, ponovo smo naišli na nespremnost Uprave ŽRS da djelimično okončamo ovaj spor. Nažalost, Uprava ŽRS, po ko zna koji put, pokazuje nesposobnost za dijalog i upravljanje ovim strateškim kolektivom", navodi se u saopštenju u kojem mašinovođe obrazlažu zašto nije došlo do realizacije njihove jučerašnje odluke da se vrate na posao.

        Mašinovođe se, kako navode, ne protive utvrđivanju odgovornosti za nastalu štetu obustavom rada, ali smatraju da se kroz vođenje disciplinskog postupka ne može utvrditi eventualna odgovornostsamo samo jedne strane dok bi druga bila amnestirana od odgovornosti koja svakako postoji.

        "Radi naše spremnosti da bez odlaganja pokrenemo vozove, pozivamo sve organe vlasti u RS da urazume Upravu ŽRS kako bi se normalizovalo stanje na Željeznicama", dodaje se u saopštenju.                                

                     

       Mašinovođe koje su od 10. oktobra zaustavile vozove traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.

Izvor Agencije