SARAJEVO – Rukovodstvo “Željeznica FBiH” potpisalo je danas pristupnicu zajedničkom željezničkom preduzeću zemalja regije “Kargo 10”, što će značiti povećanje obima prometa i podsticaj razvoju privrede.

Iako je bilo najavljivano da će se ovom preduzeću, koje su prije mjesec dana osnovale nacionalne željezničke kompanije Slovenije, Hrvatske i Srbije, priključiti i "Željeznice RS", to se juče nije dogodilo uz obrazloženje da je potrebno provesti formalne procedure u Vladi i ministarstvima RS.

"Inicijativom koju smo potpisali, ‘Željeznice FBiH’ ulaze u kompaniju ‘Kargo 10’ i postaju ravnopravni član alijanse koju će zajedničko preduzeće formirati u regiji", kazao je Nedžad Osmanagić, generalni direktor "Željeznica FBiH".

Pojasnio je da ŽFBiH imaju interes da se uključe u alijansu s obzirom na to da će doći do novih poslova, porasta obima prometa te povećanja saobraćaja, koji će na teritoriji svih potpisnica u regiji imati nesmetan protok.

"Neće se mijenjati lokomotive ni osoblje kao što je slučaj sada", kazao je Osmanagić, dodajući da osim obaveza koje proističu iz Zakona o graničnom prometu, sve ostalo će biti pojednostavljeno i zato će vrijeme putovanja biti znatno kraće.

Prema njegovim riječima, cijene će biti jedinstvene, pa će zahvaljujući svim ovim prednostima željeznice u regiji nastupati kao konkurencija ostalim željeznicama u Evropi.

On je kazao da ŽFBiH imaju problem obnove željezničke infrastrukture, a za što je potreban novac kojeg nema, te je izrazio očekivanja da će država promijeniti pristup prema željeznicama u BiH i tako im pomoći da se brže i lakše integrišu u regiju.

Zdravko Savić, predstavnik "Željeznica RS", kazao je da ŽRS treba da obave još nekoliko formalnih obaveza i nekoliko bitnih analiza kako bi iskazale konačan pravno valjan stav o pristupanju projektu "Kargo 10", a za koji je izrazio nadu da će biti uskoro prezentovan u Banjaluci.

Podsjetio je da ŽRS aktivno učestvuju u radu radnih grupa koje su formirane na osnovu opatijskog sporazuma o poslovnoj saradnji željezničkih kompanija Slovenije, Hrvatske, Srbije, RS i FBiH iz aprila ove godine.

Nail Šećkanović, federalni ministar transpota i komunikacija, kazao je da ovaj regionalni projekat ima poseban zanačaj za željeznice u BiH i uopšte za privredu s obzirom na to da se u našoj zemlji oko 70 posto ukupnog prevoza tereta vrši željeznicom, a 30 posto svim ostalim vidovima.

Zlatko Rogožar, direktor "Hrvatskih željeznica", kazao je da će kroz projekat "Kargo 10" sve željeznice povećati obim prevoza i da će to biti podsticaj privredama zemalja u regiji, dok je Robet Vuga, predstavnik "Slovenskih željzenica", istako da je svako ko može da doprinese firmi "Kargo 10" dobrodošao u alijansu.

"Ne možemo čekati da se infrastruktura u BiH optimizira, te stoga moramo danas raditi s infrastrukturom i sredstvima koje imamo. Zato je bitna promjena organizacije kojom ćemo skratiti transportno vrijeme", rekao je Vuga.

On je kazao da će prvi voz iz Paraćina u Sežanu skratiti vrijeme putovanja sa 30 na 20 sati, a da nijedan euro nije uložen u infrastukturu, što je suština rada alijanse "Kargo 10".

Izvor Agencije