JOHANESBURG – Afrika će do 2017. postati drugo po veličini potrošačko tržište u svijetu navodi se u studiji revizorsko-konsultantske kuće Deloitte.

Iako je suviše rano rast na najnerazvijenije kontinentu nazivati „afričko čudo“, Afrika, a posebno njena podsaharska oblast je na rubu „buma“ kakav se desio prije 30 godina u južnoj Aziji, navodi se u studiji Dilojta predstavljenoj juče na kongresu trgovnskih distributera u Johansburgu.

„U Africi ne nedostaje tražnja već ponuda“, ističe se u izvještaju koju prenosi kanadski list Pres.

Investiranje u afričko tržište ostaje „kompleksno i teško“ usljed „relativno slabih prihoda, međutim, Dilojt ocjenjuje da Afrika zaslužuje pažnju u pogledu dugoročnog ekonomskog rasta s obzirom na očekivani prosječan godišnji privredni rast od 7,7 odsto između 2014. i 2019, dvostruko viši nego u razvijenim zemljama.

Sadašnji afrički rast je manje zavistan od prihoda zarađenih od prodaje rude i nafte nego što je to bio slučaj u prošlosti.

Autori studije posebno ukazuju na demografski rast bez presjedana.

„Do 2030. više od pola miliona Afrikanaca bi trebalo da postane dio srednje klase“, u koju se ubrajaju osobe koje troše od dva do 20 dolara dnevno.

„Potražnja populacije od 15-24 godine predstavlja glavni stožer uzleta trgovine moderne distribucije i prodaje markirane robe“, navodi se u izvještaju.

Mladi Afrikanci prednost daju lokalnoj hrani i piću ali radije kupuju internacionalne brendove odjeće i kozmetike nego domaće marke.

Bez obzira što pristup Internetu ima tek 21 odsto afričkih domaćinstava dok je globalni nivou 40 odsto, kupovinu internetom obavlja i te kako nezanemarljivih 240 miliona Afrikanaca prije svega u Maroku, Egiptu i Južnoafričkoj Republici. (Agencije)