BANJALUKA – Belgijska grupacija “Delhaize”, novi vlasnik maloprodajnog trgovačkog lanca “Delta Maxi”, ponudiće proizvođačima u BiH proizvodnju za njihov globalni brend “365”, koji će se uskoro naći na policama marketa “Tempo” i “Maxi”.

Najavio je to David Vander Skuren, direktor "Delhaizea" za Srbiju, BiH i Crnu Goru, prezentujući na konferenciji za novinare u Banjaluci planove tog evropskog trgovačkog giganta za područje BiH.

Vander Skuren je kazao da "Delhaize" uvođenjem robne marke "365" pruža priliku lokalnim proizvođačima da proizvode robu široke potrošnje koja će se distribuisati ne samo na bh. tržištu, već i na drugim tržištima u kojima posluje taj trgovački lanac.

"Delhaize", koji je u julu kupio srbijanski trgovački lanac "Delta Maxi" Miroslava Miškovića za 932,5 miliona evra, posjeduje 2.842 marketa u 11 zemalja Evrope, Sjeverne Amerike i Azije.

"Na tržište BiH želimo da donesemo evropske maloprodajne standarde i da potrošačima učinimo dostupnim kvalitetne proizvode po nižim cijenama", kazao je Vander Skuren najavljujući, takođe, da će u BiH do kraja godine otvoriti i dva nova marketa – u Sarajevu i Derventi.

Na pitanje da li će "Delhaize" izmiriti sve obaveze "Delta Maxija" i u skladu s proklamovanim evropskim maloprodajnim standardima skratiti rokove plaćanja dobavljačima na 30 dana, on je rekao da sa snabdjevačima žele dugoročne dobre odnose ne precizirajući buduće rokove plaćanja.

"Poštovaćemo sve ono što je dogovoreno sa snabdjevačima i već radimo na vraćanju dugova. Što se tiče rokova plaćanja, tu ne postoji jedinstveni evropski standard, već to zavisi od države do države. Na nama je sada da po rokovima plaćanja budemo bolji od tržišnog prosjeka u BiH", istakao je Vander Skuren.

U Privrednoj komori RS kažu da su svim trgovačkim lancima ukazali na neophodnost smanjenja rokova plaćanja domaćim dobavljačima koji znaju prelaziti i 120 dana.

"Insistiramo da ti rokovi, prije svega za domaće proizvođače, ne budu duži od 60 dana. Na taj način bismo najviše pomogli domaću proizvodnju za koju u trgovačkim centrima uvijek govore da im je cilj. Naravno da u praksi to i nije tako, jer uvijek nađu neka obrazloženja zbog čega to nije moglo biti ispoštovano", kazala je Dragica Ristić, direktor Privredne komore RS.

Ona je pozvala inspekcijske organe da se ozbiljnije pozabave kontrolom poštivanja nedavnih izmjena Zakona o trgovini koji tretira trgovačke špekulacije, odnosno uslovljavanje uvrštavanja proizvoda u prodajni asortiman, kao što je plaćanje posebnih naknada pristupa prodajnoj mreži, uvrštavanja u ponudu, ‘ulistavanja’, nabavke proizvoda bez plaćanja u cilju prvog punjenja i drugih oblika uslovljavanja dobavljača s istim efektom.

Vladimir Đilas, direktor firme "Delhaize BH", kazao je da posjeduju 42 prodajna objekta u BiH i zapošljavaju 1.200 radnika, te za iduću godinu najavio nova zapošljavanja u skladu sa širenjem trgovačke mreže.

Đilas je priznao da će 2011. godina za tu bh. firmu finansijski biti lošija u odnosu na prošlu godinu zbog, kako je obrazložio, povećanja troškova za jačanje standarda u pogledu zadovoljavanja potreba potrošača.

Predstavnici "Delhaizea" napomenuli su da će zadržati logotipe marketa "Maxi" s tim da će im pridodati sliku lava, simbol te belgijske grupacije.

Izvor Agencije