BEOGRAD – Prodaja Telekoma i delova Elektroprivrede Srbije (EPS) više nije pitanje izbora, već pitanje moranja i spasavanja ovih kompanija, ocenio je danas saradnik Instituta za tržišna istraživanja (IZIT), Saša Đogović.

"Državna kasa je prenapregnuta, dužnički okovi su sve jači i takva preduzeća sa ovakvom Srbijom ne bi imala tržišnu perspektivu, budući da bi ušla u stečajnu masu u slučaju bankrota zemlje, ili bi pak samo punila državni budžet od profita ukoliko ga imaju, što bi unazadilo nihovo poslovanje i svakako oborilo njihovu cenu", kazao je Đogović na konferenciji za novinare.

On smatra da država "ne može da pomogne, niti da investira u Telekom, već samo da uzima od njega", čime ta kompanija sve više gubi na vrednosti što je neodrživo u konkurenciji sa ostalim operaterima.

Đogović je ocenio da najavljeno smanjenje plata u javnom sektoru i "dosta izvesno" smanjenje penzija imati smisla samo ako budu sprovedeni najavljeni reformski zahvati.

"U suprotnom, ukoliko sve ostane samo na verbalnom i kozmetičkom nivou, i ta žrtva će biti pojedena kao što su efekti solidarnog poreza pojedeni", naveo je Đogović na konferenciji za novinare Instituta za istraživanje tržišta (IZIT).

Ekspoze premijera Aleksandra Vučića, Đogović je ocenio kao strateški zaokret od trenutne ekonomske politike, ali i dodao da je ovaj dokument zadržao neke elemente postojeće prakse oličene u subvencijama.

"Nadu budi to što nije bajkovito prikazano stanje stvari u našoj zemlji pa je realno očekivati da dođe do krucijalnih zahvata posebno u javnom sektoru", rekao je on.

Po Đogovićevim rečima, problem je bio to što su, uz uvođenje solidarnog poreza izostale reformske mere, zbog čega, kako je rekao, ovaj porez nije dao efekte.

"Solidarni porez je trebalo da omogući prostor za sprovođenje tih reformskih zahvata, kao što i ove "žrtve" smanjenja plata i penzija treba da kupe vreme za sprovođenje reformskih zahvata", rekao je on i ocenio da je stoga solidarni porez – uzaludna žrtva.

On je rekao da se srpsko tržište trenutno nalazi u fazi isčekivanja i da je taj termin osnovna odrednica kojom se može opisati poslovni ambijent u Srbiji u proteklom mesecu.

Kada je u pitanju prolongiranje rešavanja sudbine firmi u restrukturiranju, on je rekao da period od pet meseci nije predug, i da je dobro što je konačno vreme za rešavanje ovog problema ograničeno. (Agencije)