BANJALUKA – Izbor domaćih preduzeća za izvođače radova na autoputu Banjaluka-Doboj imao bi ogroman značaj za privredu Srpske, što se, prvenstveno ogleda kroz angažovanje domaće radne snage, potrošnju građevinskog materijala i podizanje konkurentnosti domaćih preduzeća na tržištu, smatraju ekonomisti i privrednici.

Direktor Ekonomskog instituta Banjaluka Duško Jakšić rekao je da bi za ekonomiju RS bilo veoma dobro da ovaj posao dobiju domaće firme.

On je naglasio da naše kompanije teško mogu da konkurišu stranim preduzećima, a to pogotovu neće moći ako ne dobiju priliku da rade na domaćem tržištu.

– Ako naša preduzeća budu angažovana na jednom ovako velikom projektu, postoji mogućnost da se udruže preduzeća iz Srbije, Hrvatske i RS, pa da dobiju velike projekte – istakao je Jakšić i naglasio da bi dobijanje ovog posla bilo veoma značajno za ekonomiju RS.

– Pomoglo bi angažovanje radne snage, industriju građevinskog materijala, jer bi strane kompanije taj isti materijal uvozile – istakao je Jakšić i dodao da bi Vlada trebala da bude rigorozna kod ugovaranja i vidi tačno koliko ova preduzeća mogu da urade i koliko mogu poštovati rokove.

– Ako ne bude gledanja kroz prste u tom pogledu napravićemo dobar posao – rekao je Jakšić.

Generalni direktor “Niskogradnje” Ljubomir Ćubić istakao je da bi dobijanje ovog posla bilo velika stvar ne samo za konzorcijum G7 nego i za RS.

– Mi bismo povukli za sobom i mnogo manjih preduzeća. Smatram da možemo da iznesemo taj projekat bez ikakvih problema – kazao je Ćubić.

On je istakao da su oni spremni da uđu u ovaj projekat sa najmanje 30 odsto svojih sredstava.

– U tom projektu bilo bi angažovano sigurno oko 70 do 80 odsto građevinske operative RS – istakao je Ćubić.

Generalni direktor “Romanijaputeva” iz Sokoca Mirko Pandurević istakao je da je ovaj projekat razvojna šansa za sve potpisnike ugovora.

– To je velika šansa za domaću operativu, domaće kadrove, a konačno i šansa da određen profit ostane kod domaćih preduzeća i da se dokažemo na konkretnom poslu. Mislim da RS ima sasvim dovoljno domaće operative za sve poslove koji se nude na ovom prostoru, pa i šire – istakao je Pandurević.

On je naglasio da realizacija ovog projekta obuhvata mnogo više od samog angažovanja firmi iz konzorcijuma.

– Jedan širi krug domaće privrede bi bio naslonjen na ovaj projekat, domaća radna snaga bila bi uposlena – istakao je Pandurević.

Konzorcijum G7 koji čine “Niskogradnja” i “Integral inžinjering” iz Laktaša, “Bijeljinaputevi” iz Bijeljine, “Romanijaputevi” sa Sokoca, “Hercegovinaputevi” iz Trebinja, “Zvornikputevi” iz Zvornika i “GT put” iz Istočnog Sarajeva uputili su Privrednoj komori RS inicijativu za izgradnju autoputa Banjaluka-Doboj.

Ministarstvo

Ministarstvo saobraćaja i veza RS podržava inicijativu domaćih preduzeća za izgradnju autoputa Banjaluka-Doboj.

– Nastojaćemo da domaći izvođači radova dobiju bar dio poslova u skladu sa zakonskim okvirima, a što bi doprinijelo povećanju zaposlenosti u niskogradnji gdje bi se zapošljavala domaća radna snaga, koristila domaća mehanizacija, kao i domaća infrastruktura i poluproizvodi od kamenoloma do nafte i naftnih derivata. Domaća građevinska operativa dobila bi licence za izgradnju složenih objekata, što bi dodatno unaprijedilo njihovo poslovanje – istakli su u Ministarstvu.

Izvor Agencije