SARAJEVO – Predstavnici Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH i Agencije za promociju izvoza BiH zajedno sa evropskim ekspertima za podršku promociji izvoza, prezentovali su resornim parlamentarnim komisijama Nacrt strategije rasta izvoza BiH za period od 2012. do 2015. godine.

Tokom prezentacije je naglašeno da su strateški ciljevi za rast izvoza – podizanje svijesti o izvoznom potencijalu BiH na ključnim tržištima, povećanje broja preduzeća sposobnih za proaktivni izvoz, poboljšanje sposobnosti izvoznih preduzeća da budu konkurentna na međunarodnim tržištima i omogućavanje efikasne infrastrukturne podrške, saopšteno je iz parlamenta BiH.

Unutar toga, kako je istaknuto, potrebno je pripremiti i provesti strategiju brendiranja za BiH, pružiti podršku razvoju saradničkih izvoznih grupa, pojednostaviti finansijske instrumente koji izvoznicima stoje na raspolaganju, te pojednostaviti carinske procese.

Na skupu je naglašeno da je Izvozno vijeće BiH, koje je nosilac izrade Nacrta strategije rasta izvoza, nakon analize trgovinskih tokova u ključnim sektorima i potencijala za rast izvoza, formiralo osam radnih grupa koje su bile usmjerene na identifikovanje prepreka za izvoz i predlaganje mogućih rješenja, poslije čega su definisani strateški zadaci radi povećanja izvoza, sa elementima potrebnim za njihovu realizaciju.

Oblasti djelovanja radnih grupa su bile – finansiranje izvoza, transport i logistika, brendiranje i promocija BiH, metalni, drvni, poljoprivredno-prehrambeni, građevinski sektor i turizam.

Nacrt strategije je predstavljen članovima Komisije za spoljnu trgovinu i carine Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH i Komisije za spoljnu i trgovinsku politiku, carine, saobraćaj i komunikacije Doma naroda državnog parlamenta.

Izvor Agencije