BEOGRAD – Srbija zaostaje za Evropskom unijom posebno u oblasti regulacije radnih odnosa i zaštite životne sredine, ali i po nestimulativnoj poreskoj politici za korporativnu filantropiju, pokazala je studija Foruma za odgovorno poslovanje i Smart kolektiva pod nazivom "CSR u Srbiji – analiza stanja i primeri dobre prakse".

Studija, objavljena uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i Instituta za održive zajednice, sadrži uporednu analizu politika EU i Srbije u vezi sa društveno odgovornim poslovanjem, kao i stavove građana o društveno odgovornom poslovanju i primere dobre prakse kompanija članica Foruma za odgovorno poslovanje, saopštio je Smart kolektiv.

Iako je Vlada 2010. godine donela Strategiju razvoja i promocije društveno odgovornog poslovanja u Srbiji 2010-2015. godine, do danas je nepoznato da li su uopšte formirani Savet za razvoj i promociju društveno odgovornog poslovanja i Tim za implementaciju Strategije, koji su nadležni za njeno sprovođenje, a o njihovom radu i sprovođenju Strategije nema izveštaja, navodi se u studiji.

Stavovi građana koji su sastavni deo ove studije, a bili su predmet istraživanja Smart kolektiva i Ipsos Strategic Marketinga u novembru 2013. godine, ukazuju i na veliki jaz koji postoji između očekivanja i poverenja građana kada su u pitanju društveni akteri koji treba da rade za dobrobit društva.

Tako su velike međunarodne kompanije po očekivanjima građana na šestom mestu, dok su po poverenju na visokom drugom mestu, ispred medija, velikih domaćih kompanija, organizacija civilnog društva, skupštine i lokalne samouprave.

"Objavili smo ovu studiju s namerom da ukažemo na korake koje je neophodno preduzeti radi unapređenja pravnog i političkog okvira za međusektorska partnerstva i društveno odgovorno poslovanje u Srbiji", izjavio je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje na današnjoj promociji studije u rezidenciji ambasadora Kraljevine Holandije .

"Bez mnogo ozbiljnijeg, strateškog pristupa naše države ovoj temi ne možemo očekivati ni veću odgovornost kompanija, a time kao društvo u celini mnogo gubimo", ocenio je on.

Velike međunarodne kompanije su i donele društveno odgovorno poslovanje u Srbiju, a publikacija sadrži i primere dobrih praksi kompanija članica Foruma za odgovorno poslovanje, prve mreže društveno odgovornih kompanija u Srbiji, koji je formiran 2008. godine pod nazivom Forum poslovnih lidera.

Nakon skoro 15 godina razvoja ovog koncepta, kojim se bave iskuljučivo kompanije i organizacije civilnog društva, postavlja se pitanje da li je društvena odgovornost nekolicine velikih međunarodnih kompanija koje posluju u Srbiji dovoljna, ili je zemlji potreban širok konsenzus po ovom pitanju, koji će podrazumevati delotvoran socijalni dijalog i donošenje strategije koja će se sprovoditi, zatim integrisanje strateških principa u pravni okvir i primenu zakona, navodi se u saopštenju Smart kolektiva. (Agencije)