PRIJEDOR – Preduzeće “ArcelorMittal Prijedor” od “Željeznica RS” (ŽRS) i Vlade RS zatražiće konkretne poteze ukoliko štrajk željezničara dovede u pitanje saradnju ovog rudnika sa poslovnim partnerima, najavio je direktor kompanije Mladen Jelača.

“Štrajk u pitanje dovodi našu dnevnu isporuku željezne rude koja trenutno iznosi pet do šest hiljada tona, dok gubici u željezarama koje mi snabdijevamo mogu biti višestruko veći, dakle milionski”, rekao je Jelača novinarima u Prijedoru.

On je naglasio da je novi štrajk željezničara za “ArcelorMittal Prijedor” još veći problem od prethodnog štrajka zato što rudnik sada ulazi u vrh proizvodnje kada su i obaveze prema kupcima maksimalne.

“Mi korektno ispunjavamo svoje obaveze prema ŽRS i ne bi trebalo da nas dovode u poziciju da stvaramo gubitke, da ne ispunjavamo planove i da ciklus proizvodnje stane”, istakao je Jelača.

Svih šest sindikata u ŽRS stupilo je 3. juna u štrajk od kojeg neće odsustati dok uprava ovog javnog predzeća ne ispuni sve elemente iz sporazuma postignutog 15. februara kojem je garant bila Vlada RS.

Osim neisplaćene tri plate i jednog toplog obroka u ovoj godini, te regresa za 2009. i 2010. godinu, radnici traže i utvrđivanje odgovornosti za teško stanje u ovom javnom preduzeću.

Pomoćnik ministra saobraćaja i veza RS Marinko Biljanović rekao je da će ŽRS izmiriti obaveze prema radnicima u granicama svojih mogućnosti, dok je Vlada Srpske ispunila svoj dio obaveza iz sporazuma sa Sindikatom i Upravom ŽRS-a.

“Vlada RS je izvršila uplatu svih novčanih davanja koja su bila predviđena ovim sporazumom, čiji je garant, a koji je potpisan 15. februara i preduzela druge aktivnosti”, rekao je Biljanović.

On smatra da su radnici ŽRS-a prije nego što su ušli u štrajk trebali uzeti u obzir da je došlo do promjene Uprave ŽRS kojoj je, kako kaže, trebalo dati određeni period za prilagođavanje i snalaženje u ovoj situaciji.

Biljanović je istakao da kršenje minimuma procesa rada u ŽRS koji je propisala Vlada RS može imati posljedice po one koji ga krše i po korisnike željezničkih usluga.

“To se treba ispitati i provjeriti, ali je obaveza svih da se poštuje minimum procesa rada čija je namjena da se zaštite veliki korisnici željezničkih usluga kako ne bi imali velike materijalne štete”, rekao je Biljanović.

On je dodao da se Vlada RS uključila u posao rješavanja obaveza prema radnicima željeznica s namjerom da se taj problem što prije riješi na zadovoljavajući način i za preduzeće i za zaposlene.

Svih šest sindikata u ŽRS juče su stupili u štrajk od kojeg, kako su najavili, neće odsustati dok uprava ovog javnog predzeća ne ispuni sve elemente iz sporazuma postignutog 15. februara, kojem je garant bila Vlada RS. Predsjednik Sindikata željezničara RS Nedislav Kuzmić rekao je ranije da radnici ŽRS, osim neisplaćene tri plate i jednog toplog obroka u ovoj godini, te regresa za 2009. i 2010. godinu, traže i utvrđivanje odgovornosti za teško stanje u ovom javnom preduzeću.

Uprava preduzeća ŽRS saopštila je da Štrajkački odbor sindikata u ŽRS tokom juče započetog štrajka željezničara ne primjenjuje minimum procesa rada koji je propisala Vlada RS, a koji nalaže saobraćanje 28 putničkih i 30 teretnih vozova, nego imaju svoj minimum po kojem za vrijeme štrajka saobraća 30 putničkih i 16 teretnih vozova.

U “Željeznicama RS”, osim Sindikata željezničara, djeluje još pet sindikata – Samostalni sindikat mašinovođa, Samostalni sindikat održavanja šinskih vozila, Sindikat radnika infrastrukture, Samostalni sindikat transportne djelatnosti i Samostalni sindikat infrastrukture Banjaluka.

Izvor Agencije