SARAJEVO/BANJALUKA – Više od 30 odsto bh. korisnika Interneta kupuje u domaćim i stranim trgovinama putem Interneta, a ovaj način šopinga daleko je draži muškarcima nego ženama, podaci su istraživanja portala “GemiusAudience”.

“Pokretanjem prvih servisa on-line plaćanja krajem prošle godine u BiH, možemo svakako očekivati rast broja e-kupovina. Poredeći podatke BiH sa stanjem na hrvatskom i slovenačkom tržištu, već danas vidimo da nema većih razlika”, navodi se u istraživanju.

To potvrđuje i podatak da u Hrvatskoj 33 odsto svih internet korisnika kupuje iz domaće fotelje, dok to isto radi 37 odsto slovenačkih internet korisnika.

“Kako za muškarce pretežno važi da vole izbjeći šetanje po trgovačkim centrima, ne iznenađuje činjenica da karakteristike web šopinga, kao što su preglednost ponude, praktičnost i brzina, češće ubijede muške korisnike Interneta, koji čine 61 odsto svih internet kupaca, u odnosu na žene, kojih je

39 odsto”, navodi se u istraživanju.

Kada je u pitanju starosna struktura među internet korisnica koji kupuju Internetom, čak 70 odsto je onih koji su mlađi od 34 godine.

“Danas potrošač putem Interneta može kupiti gotovo sve, od bijele tehnike, namještaja, kompjutera, turističkih aranžmana, do odjeće i obuće, knjiga, sportske opreme i hrane”, stoji u istraživanju.

Ovaj prodajni kanal, pored potrošača koji želi bogat izbor, donosi i koristi za same proizvođače i trgovce, jer im se ovakvim načinom poslovanja, pored nižih investicijskih troškova za pokretanje biznisa, otvaraju i vrata do velikog broja kupaca, nebitno iz koje države dolazili.

Alija Remzo Bakšić, predsjednik Asocijacije poslodavaca BiH, kazao je da je u svijetu već odavno prisutan ovakav način kupovine i da će i u BiH u narednom periodu to sigurno postati veoma zastupljeno.

“Kod nas ima još mnogo skeptika koji se plaše da bi neko mogao da ih ošteti, njihove račune i slično, ali to će sigurno vremenom, kako se potrošači budu upoznavali s tim, sve manje biti problem”, kazao je Remzo Bakšić.

On je istakao da i poslodavci treba da se okrenu internet prodaji, koja je brža, praktičnija i jednostavnija i na taj način da privuku kupce.

Mesud Lakota, predsjednik Udruženja za zaštitu prava potrošača BiH, kazao je da je tačno da sve više građana kupuje Internetom, ali i da su to uglavnom oni koji imaju dublje džepove.

“Mnogo je više onih koji ne mogu da obezbijede račune za pokriće u bankama za ovaj način kupovine. Sve novine koje donose nove tehnologije su poželjne, ali mi imamo veliki problem s velikim brojem stanovnika koji nemaju novca ni za hranu”, kazao je Lakota.

Izvor Agencije