DOBOJ – Teretni saobraćaj na “Željeznicama RS” (ŽRS), nakon nelegalne obustave rada mašinovođa, uspostavljen je u znatnom obimu, saopštila je Uprava ovog preduzeća.

U saopštenju se navodi da je nakon 18 dana nelegalne obustave rada mašinovođa uspostavljen minimum procesa rada u teretnom saobraćaju, zahvaljujući tome što su obezbijeđene mašinovođe, koji će za najznačajnijeg komitenta ŽRS, kompaniju "ArcelorMittal", značiti prekid obustave rada.

        "ŽRS svakodnevno povećavaju broj mašinovođa i njihovih pomoćnika koji aktivno rade na prevozu robe, tako da trenutno raspolažemo sa 14 mašinovođa i 12 pomoćnika, a javljaju se i novi zainteresovani koji će, ako budu posjedovali neophodne kvalifikacije i ljekarska uvjerenja, zasnovati radni odnos na ŽRS", dodaje se u saopštenju.

        Na graničnim prelazima Dobrljin, Šamac i Zvornik Novi predato je 37 i primljeno 35 vozova, zahvaljujući kojima su smanjeni troškovi ležarina prema susjednim željezničkim upravama i time deblokirana paraliza privrede Republike Srpske.

        U saopštenju piše da je tokom nelegalne obustave rada prevezeno 17 vozova iz Omarske za Zenicu i šest vozova do Doboja odakle će ih Željeznice FBiH transportovati za Zenicu. Prugama ŽRS mašinovođe ŽFBiH redovno prevoze sve terete koji su potrebni privredi Federacije.

        ŽFBiH su tokom nelegalne obustave rada mašinovođa ŽRS svakodnevno obezbjeđivale prevoz za potrebe privrede Tuzlanskog kantona, a prvih nekoliko dana obustave radile su i manevru vozova u Doboju, Brčkom i Zvorniku, a do 15. oktobra Željeznice Srbije obavljale su vuču na pruzi Zvornik Novi – Brasina.

        Već nekoliko dana mašinovođe ŽRS u cijelosti izvršavaju manevru u stanicama Brčko, Zvornik Novi i Šamac i djelimično u Doboju, Banjaluci, Stanarima, Vrbanji, Ramićima i Omarskoj.

        Radovi na remontu pruge Srpska Kostajnica-Jošavka od 13. oktobra obavljaju se redovno i Uprava ŽRS maksimalno se zalaže i uspijeva da umanji štetu koju nanose mašinovođe ŽRS koji odbijaju da rade, navodi se u saopštenju Uprave preduzeća.

        Dvije kompozicije rude iz prijedorskog rudnika "ArcelorMittal" krenule su sinoć prema Zenici, nakon 17 dana štrajka mašinovođa u "Željeznicama RS".

Ministar industrije, energetike i rudarstva RS Željko Kovačević je ponovo pozvao mašinovođe "da počnu da rade", jer privreda Srpske mora prodisati punim kapacitetom.

       "Ovo više nema smisla što se dešava privredi Srpske, jer pojedini privrednici, posebno u rudarstvu, trgovini i drugim djelatnostima više ne mogu da čekaju na prevoz svoje robe, zbog čega trpe velike gubitke", objasnio je Kovačević i poručio da će zbog toga posljedice snositi mašinovođe, ali i mnogi drugi.

        Kovačević je naglasio da vozovi hitno moraju biti pokrenuti i da privreda Srpske mora prodisati punim kapacitetom i uspostaviti svoju infrastrukturu, a roba koja je proizvedena u Srpskoj mora ići na tržište.

        "U ŽRS-u moraju riješiti problem i otkazima, suspenzijama i dovođenjem novih mašinovođa, ali vozovi moraju krenuti, ne danas, nego juče", zaključio je Kovačević.

        Mašinovođe koje su od 10. oktobra zaustavile vozove traže isplatu razlike u zaostatku dodatka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometra po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 KM.

Izvor Agencije