BANJALUKA – Vlasnici banjalučkog “Autoprevoza” pripremaju podjelu preduzeća kroz osnivanje akcionarskog društva “Neobas”, koje će preuzeti upravljanje postojećom autobuskom stanicom u Banjaluci.

Takve odluke usvojio je Upravni odbor “Autoprevoza” i predložio na saglasnost Skupštini akcionara preduzeća, koja će biti održana 16. juna.

Nova firma, kako se predviđa, podjelom će preuzeti 58,7 odsto kapitala postojećeg “Autoprevoza”, tako da će akcionarima pripasti i srazmjeran broj akcija u oba preduzeća.

Živko Babić, najveći akcionar “Autoprevoza”, kazao je da će podjelom imovine “Neobasu” pripasti autobuska stanica u naselju Lazarevo/Budžak, turistička agencija, poslovi međunarodnog saobraćaja i trgovine.

“Autoprevoz” će u toj diobi, prema njegovim riječima, zadržati 90 autobusa za gradski i prigradski prevoz, te 22 dunuma zemljišta u banjalučkom naselju Kumsale na kojem krajem juna planiraju početak izgradnje nove auto-baze investicione vrijednosti do pet miliona KM.

Kao razloge za podjelu postojećeg preduzeća Babić navodi zainteresovanost nekoliko inostranih kompanija za preuzimanje poslova gradskog i prigradskog prevoza u Banjaluci.

“To je saobraćaj u koji treba mnogo ulagati, a mi nemamo tih sredstava. Trenutno vodimo razgovore sa tri jaka inostrana partnera koji su zainteresovani isključivo za tu djelatnost i zato sada odvajamo dio preduzeća koji njima nije interesantan”, tvrdi Babić.

On je rekao da će oko 250 radnika “Autoprevoza” ostati u “starom” društvu, dok bi stotinak zaposlenih prešlo u “Neobas”, firmu koja bi u podjeli trebalo da preuzme i tri četvrtine ukupnih obaveza postojećeg preduzeća.

U Sindikalnoj organizaciji “Autoprevoza” kažu da nema nagovještaja da bi se planirana podjela preduzeća mogla negativno odraziti na zaposlene.

“Još ne postoji definitivno utvrđeni spisak radnika koji prelazi u novu firmu. To nije sprovedeno do kraja, jer se čeka sjednica Skupštine akcionara. Lično ne mislim da će podjela ‘Autoprevoza’ mnogo uticati na rad preduzeća, odnosno vjerujem da ćemo nastaviti raditi kao i do sada”, kazao je Marinko Vojinović, predsjednik Sindikata “Autoprevoza”, izražavajući očekivanje da će nova stanica u Kumsalama biti izgrađena i proraditi već ove godine.

Branko Predragović, predstavnik dijela malih akcionara “Autoprevoza”, koji godinama optužuje većinske vlasnike za uništavanje preduzeća, tvrdi, pak, da većinski vlasnik nema dobre namjere u programiranoj diobi. Naprotiv, Predragović predloženu diobu naziva “završnim udarcem za ubistvo ‘Autoprevoza’ s predumišljajem”.

Podsjećajući da je “Autoprevoz” ranije prodao značajan dio svoje imovine, uključujući i upravnu zgradu sa garažama i pripadajućim zemljištem na Banjalučkom polju, Predragović kaže da je u međuvremenu došlo i do tržišnog prepuštanja pojedinih međugradskih linija drugim prevoznicima.

“Mi nećemo prestati s borbom za svoja prava, jer u ‘Autoprevozu’ posjedujemo akcije koje predstavljaju našu imovinu”, ističe Predragović.

Babić, pak, odbacuje takve optužbe, navodeći da se protiv njega bune “bivši radnici mali akcionari, okupljeni oko bivšeg finansijskog direktora ‘Autoprevoza’ Branka Predragovića, koji su iz preduzeća istjerani zbog lopovluka ili nerada”.

Ništa od otkupa centra Banjaluke

Grad Banjaluka odbio je ponudu “Autoprevoza” za vansudsku nagodbu o spornom zemljištu u centru najvećeg grada RS na kojem se nalaze javne površine poput ulice i zgrade Muzeja savremene umjetnosti RS, potvrdio je Živko Babić, najveći akcionar tog preduzeća.

“Autoprevoz” je krajem prošle godine Gradskoj upravi ponudio otkup zemljišta u centru grada površine oko 21 dunum ili kompenzaciju za obaveze preduzeća prema gradu. “Autoprevoz” je ranije kao početnu licitacionu cijenu za navedenu lokaciju utvrdio iznos od 10,5 miliona KM.

“Gradu smo ponudili pregovore, ali su oni rekli da insistiraju da odluku o zemljištu donese sud, što u suštini i meni odgovara. Cijela stvar o tome otišla je predaleko u javnosti i šta god da se vansudski odlučilo, bilo bi priča da je neko izdao ili prevario grad”, kazao je Babić.

Izvor Agencije