ZAGREB – Završetak Pelješkog mosta kasni najmanje tri mjeseca a “Hrvatskim cestama” je od kašnjenja gradnje mosta veći problem kašnjenje radova na dionici ceste Doli-Sparagović koju gradi grčka kompanija “Avax”, piše u ponedjeljak Jutarnji list.
Projekat izgradnje mosta Pelješac i nove spojne pelješke ceste u ovom trenutku suočava se s dva velika problema. Završetak izgradnje mosta Pelješac kasniće najmanje tri mjeseca jer IGH i Invest inženjering, tvrtke koje obavljaju nadzor izgradnje, ne mogu u Kini obaviti kontrolu kvalitete izrade elemenata čelične rasponske konstrukcije mosta, a bez toga elementi ne mogu biti upućeni u Hrvatsku.

Zbog pandemije virusa korona radnici ovih kompanija ne mogu otići u Kinu pa se sad traži mogućnost angažmana neke strane kompanije koja bi u Kini obavila taj posao. Razgovara se s jednom američkom i jednom njemačkom firmom. Rješenje se mora postići u što kraćem roku jer bi u suprotnom moglo doći do zaustavljanja proizvodnje čeličnih elemenata, što bi pak dovelo do punog duže odgode završetka mosta, piše Jutarnji list.

Početkom godine u Hrvatsku je stiglo tek 29 elemenata konstrukcije od ukupno njih 165 koliko ih treba biti dopremljeno. Rasponski sklop mosta, odnosno glavna nosiva greda, sastavlja se od elemenata koji su sastavljeni od čeličnih limova zavarivanjem. Kako bi varovi bili što kvalitetnije napravljeni, odlučeno je da se limovi vare u Kini. No kašnjenje završetka izgradnje mosta i nije neki veliki problem. Hrvatskim cestama kao investitoru daleko je veći problem kašnjenje radova na 18 kilometara dugoj dionici pelješke ceste od Sparagovića do Doli koju gradi grčka kompanija “Avax”.

Grci su na gradilište uvedeni u decembru 2019. godine, a u ovih šest mjeseci obavljeno je samo krčenje terena na trasi. Rok za izgradnju dionice je 28 mjeseci, a naši sagovornici smatraju kako Grci taj rok mogu dosegnuti ako se uozbilje i ozbiljno krenu raditi. Do sada su zastoj radova pravdali virusom korona, iako ta činjenica na primjer nije zaustavila “Strabag” čiji radnici odlično napreduju na prvoj dionici ove ceste od Jadranske magistrale do mosta i od mosta do Sparagovića.

Dionica je probijena i u toku je miniranje tunela dužine 2500 metara. Poređenja radi, “Strabag” je na gradilište uveden tek mjesec dana ranije od “Avaxa”.

Na “grčkoj” trasi su dva tunela koja bi “Avax” trebao početi bušiti što prije, ali oprema još nije na Pelješcu. Grci tvrde kako su je uputili kopnenim putem iz Grčke, ali je zbog pandemije stala u Albaniji i tamošnje vlasti je ne puštaju dalje.